Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

14-04-2023, 10:24 door Anoniem

Door Anoniem: Een goede provider heeft zijn antispam, malware zo ingesteld dat de filtering gebeurt op server niveau en de gebruiker een rapportage kan inzien wat is tegengehouden en vervolgens vrijgave regelt via een release button mits geen malware classificatie is herkend. Leuke theorie, maar in werkelijkheid werkt dat NIET zo! Bij Outlook.com (laten we die als voorbeeld nemen omdat de vraagsteller daar wellicht zit) worden er echt wel mails weggegooid die niet voldoen aan de eisen van Microsoft. En dat hoeft echt geen spam te zijn. Bijvoorbeeld als een bepaalde verzender ineens een burst mails stuurt naar allerlei verschillende adressen bij het zelfde domain gaat de block erop. Maar dat hoeft helemaal geen spam te zijn! Dat kunnen ook notificaties van een cloud applicatie zijn, bijvoorbeeld. En zelfs bij de vroegere kwaliteits provider XS4ALL waren er 3 levels: mail die meteen al geweigerd werd bijvoorbeeld op grond van een zendend IP adres in een blocklist, mail die gescand en geweigerd werd ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha