Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

20-04-2023, 12:26 door Anoniem

"Omdat de aanvaller een aanzienlijke hoeveelheid gegevens heeft gepubliceerd, weten wij op dit moment nog niet om welke gegevens het precies gaat." Dit staat m.i. toch haaks op het volgende: De gestolen data bestaat onder andere uit scans van identiteitsbewijzen en paspoorten. "Indien wij u eerder al persoonlijk geïnformeerd hebben over de mogelijkheid om uw paspoort/identiteitsbewijs te laten vervangen, en heeft u dit nog niet gedaan? In dat geval achten wij het verstandig dat u dit alsnog doet", zo stelt de zorginstelling op de vraag of slachtoffers van de datadiefstal hun identiteitsbewijs moeten vervangen. Op wiens kosten? Zorginstelling? Overheid? Door Anoniem: Ik wil even duiden dat die 'oudjes' in deze zorginstellingen, helemaal geen blaam treft dat ze gehackt zijn. Dit komt niet omdat zij niet 'digitaal vaardig' zijn. Dit komt volledig omdat de overheid, verzekeraar en de zorginstelling het handig vonden om alles in een digitaal zorg systeem te gieten. Dat niet alleen. Je weet van tevoren dat als ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha