Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door johanw: Ik heb een keer een defecte sim gehad en ben toen naar een fysieke winkel gegaan. Daar werd mijn ID gecontroleerd en werd de swap uitgevoerd in de winkel zelf. Dat is m.i. de veiligste methode voor het overzetten van telefoonnummers: authenticatie in levenden lijve middels een geldig identiteitsbewijs. Online authenticatie middels persoonsgegevens, die notabene T-Mobile zelf lekt bij de vleet, is idioot. Vooral in de VS is het vaak "raak", maar in januari lekte ook T-Mobile dochter "Ben" (of moet dan "zoon" schrijven?) nog IBAN-nummers (https://tweakers.net/nieuws/205794). En natuurlijk werden niet alleen IBAN-nummers gelekt (daar heb je niks aan, sterker, die kun je zelf bedenken of genereren - maar dan weet je nog niet wie de eigenaar van de banktekening is). Ook de Autoriteit Persoonsgegevens waarschuwde er vandaag nog voor dat van de meeste -zo niet alle- Nederlanders persoonsgegevens zijn, of binnenkort worden, gelekt (waarna deze via bijv. Telegram of het dark web gekocht kunnen ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):