Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door majortom: Dat heet onboarding. Ook voor DigiD heb ik ooit dat proces doorlopen: aanvraag DigiD account via web, daarna een brief thuis ontvangen met een activeringscode, daarna op web ingevoerd en een account aangemaakt. Daarna zou je bijvoorbeeld TOTP kunnen koppelen aan het account. Bij vergeten van password of TOTP gewoon dit proces van scratch weer doorlopen. Eventueel zou de brief vervangen kunnen worden door een fysiek bezoek aan het gemeentehuis waarbij je aan de balie op vertoon van een ID bewijs pas het account kunt activeren. Het probleem met dat soort methodes is dat er een voortdurende druk is om dat "gemakkelijker" te maken, goedkoper, en minder tijdrovend. Zowel voor de gebruiker als voor de uitgevende instantie. Als je voor je DigiD naar het gemeentehuis zou moeten zouden sociale media overstromen met klachten daarover, zeker rond de data dat die vaak nodig is (zoals tegen einddatum van belastingaangifte, of tegen eind van het jaar voor ziektekosten verzekering toestanden). Je zult ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):