Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Elke grote organisatie heeft met Cilinders-of-Excellence te maken. Meestal hebben die Cilinders-of-Excellence de interne zaken geoptimaliseerd. Dan is het gemakkelijk om te zeggen: "In mijn cilinder werkt alles naar behoren". De cilinders-of-excellence zijn ook nog eens genest (één of meer cylinders in een 'bovenliggende cillinder') Als die cilinders niet alleen technisch, maar ook organisatorisch zijn, dan wordt de uitdaging groter (want: wie is dan verantwoordelijk). Als die cilinders ook nog eens bij gescheiden bedrijven ligt, dan wordt het alweer moeilijk (dan speelt ook: wie is aansprakelijk?) en dan wordt nog wel eens de kaarten tegen de borst gehouden. Hoe ontstaat dit? Eigenlijk is dit een gevolg van de korte termijn Angelsaksische manier van denken. Kostenbesparing zelf nemen en lasten bij een ander leggen. Ook een gevolg van Out-of-scope creep. En ook: Projectkwaliteit ten koste van Productkwaliteit (in de gehele keten; maar daar gaat een project niet over ;-). Kijk maar naar het ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):