Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

19-07-2023, 10:19 door Anoniem

Bedrijven roepen aan de ene kant dat je moet opletten voor scams/phishing, en hanteren aan de andere kant exact dezelfde werkwijze als scammers/phishers. Daardoor scheppen ze verwarring en werken ze scams in de hand. Een tijdje geleden kreeg ik van Leaseplan een email, dat ze verplicht zijn mijn identiteit te controleren. Ik zou een foto van mijn paspoort moeten uploaden. Grote link erin "START IDENTIFICATIE". Het deed enorm phisherig aan. Vooral omdat ze mijn gegevens al hebben. Ik heb er natuurlijk niet op geklikt en ben zelf naar Leaseplan genavigeerd. Bleek het gewoon te kloppen dat ik me moet identificeren. Echt bizar dat bedrijven met dit soort zaken nog steeds het belang van eenduidige communicatie niet snappen. Mensen worden op deze manier geconditioneerd om op links te blijven drukken en maar te accepteren dat je aan de telefoon je bankgegevens moet overhandigen als je gebeld wordt. Enorm problematisch.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha