Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Er zijn hier drie partijen. 1) Useprotect. Zij stellen blocklists samen. Dat is hun goed recht om deze dienst aan te bieden. Het is onterecht om deze partij iets kwalijk te nemen. 2) De partij die mail ontvangt en de dienst van Useprotect gebruikt. In dit geval is dat hotmail. Als je iemand iets kwalijk wilt nemen is dat hotmail die deze dienst gebruikt. Uit het verhaal is niet op te maken of hotmail altijd blokkeert of dat ze de lijst alleen gebruiken voor het verhogen van de spamscore. 3) De verzendende partij. In dit geval OP wiens IP op de lijst van useprotect staat. 10 jaar geleden was 10% van de ISP's verantwoordelijk voor 90% van de verzonden spam. Hoe het nu is weet ik niet, maar het is een gegeven dat sommige ISP's gewoon geen moeite doen om spam te bestrijden. Lijsten als die van useprotect helpen wel om ISP's onder druk te zetten om ook iets aan spambestrijding te doen. Ik heb alleen ervaring met Ziggo. Vroeger lieten ze klanten nog een tijdje door spammen, maar tegenwoordig wordt hun mail ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):