Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Ik denk dat er in de seucrity wereld veel aandacht is voor backups en redundancy. Wat al heel wat is (kijk maar naar dat bericht van die twee Deense providers deze week, hier). Maar hoe lang het dan duurt om alles weer in de lucht te hebben, als er bijvoorbeeld echt een vliegtuig op dat datacenter is gevallen, daar weten we denk ik te weinig van. Zoals hierboven wordt aangegeven is Backup en Disaster Recovery een vrij complex verhaal. Daarom is het in een professionele organisatie normaal dat je daar een heel plan voor maakt op basis van je RTO en RPO tijden. Dit is ook niet 'een zweterige nerd' in de hoek van een datacenter, dit plan is voor een heel team en de gehele organisatie moet hierbij worden betrokken. Deze procedures worden verder minimaal 1x per jaar volledig getest zodat ook getoetst wordt dat het plan uitvoerbaar is (ander heb je er niets aan). Het verhaal dat je hierboven schets geeft enkel een beeld dat je provider niet professioneel met backup om is gegaan of doelbewust een RTO van 5 dagen ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):