Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

17-10-2023, 16:36 door Anoniem

Door Briolet: Door majortom: Toch blijft het vreemd. Voor zover ik weet gebruikt ING al een tijd niet meer de methode SMS als tweede factor. Ze bieden daarvoor een extern device of de app (waar je op een heel andere manier authenticeert). Dus waarom is een SIM swap dan nog een probleem en moet in geval van zo'n wissel een bankaccount worden geblokkeerd? Ik vond het eigenlijk ook vreemd. Als je bang bent voor een SIM swap, dan neem je al na 1 wissel actie en niet pas bij de 2e wissel. Ik kan me daarom ook niet voorstellen waarom een 2e wissel pas een aanwijzing voor een gevaar is en je dan pas zo'n blokkade instelt. Dat ze van de providers doorkrijgen welke nummers gewisseld zijn, zal wel inhouden dat de bijbehorende bankrekeningen een tijdje extra extra gemonitord worden. Dus elke verdachte operatie erna zal sneller tot een blokkade leiden. Ze nemen ook al na 1 wissel actie! Na 1 wissel wordt je account voor 12 uur geblokkeerd (als ik me goed herrinner), en kennelijk na 2 wissels "permanent". Prima ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha