Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

12-11-2023, 08:49 door Anoniem

Het probleem wordt veroorzaakt doordat met de scanauto's de handhaving digitaal plaatsvindt, terwijl boetes per post worden verstuurd. Gedupeerde burgers ontdekken hun fout daardoor dagen tot een paar weken later, maar hebben dan al meerdere boetes te pakken. Als een burger door een vergissing of een foutje iets niet goed geregeld heeft moet die de gelegenheid krijgen het alsnog te regelen. Dat mag de burger wel iets extra kosten maar niet idioot veel. Een opeenstapeling van boetes bevat de impliciete aanname dat de burger met de eerste boete op de fout is gewezen en er willens en wetens vervolgens niets aan doet. Die aanname klopt niet als het weken kan duren voordat de burger er iets over hoort. Het probleem hier is dat een deel van het proces, het opsporen van foutparkeerders, waanzinnig is geoptimaliseerd, maar andere delen van het proces zijn dat niet. Het is eigenlijk een open deur dat er ophopingen te verwachten zijn bij elke overgang van snelle naar langzame(re) verwerking. Je moet alleen wel over ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha