Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

21-12-2023, 14:29 door Anoniem

De agenda van Kifid is dat klanten voortaan verplicht gaan worden hun oude bankpas in te leveren en niet door te knippen. Anders had Kifid de bank geen enkele schade laten vergoeden. Miljoenen klanten gaan nu weer opgezadeld worden met extra werk als gevolg van de zogenaamd "makkelijke" digitalisering van bankzaken. Had de klant geestelijke beperkingen en was dit bij de bank bekend? Dan was er misschien aanleiding tot schadevergoeding geweest. Als de klant gezond van geest was, maar extreem volgzaam en naïef (schaapje) dan is er inderdaad sprake van grove nalatigheid van de klant en dus geen aanleiding voor enige schadevergoeding. De enige oplossing is om klanten weer de mogelijkheid te bieden om te bankieren op manieren waarbij ze niet door een fraudeur voor de gek gehouden kunnen worden. Dus met een persoonlijke, bona fide contactpersoon bij de bank, in een bankkantoor binnen vijf kilometer van de woonplaats van de klant. Iemand die de klant kent. Dat is pas KYC, KYB (Know Your Customer, Know Your ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha