Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

04-01-2024, 14:51 door Anoniem

Door CautiousMe: Ik lees een hoop emotie die deels gerechtvaardigd lijkt te zijn. Als u zich zorgen maakt over wat KPN doet met uw gegevens en nu de wetenschap dat Experian deze mogelijk ook heeft kunt u uw recht als EU-ingezetene toch uitoefenen en het recht op inzage gebruiken bij KPN en vooral Experian? Dan kom je erachter wat er precies wordt verwerkt en met wie het is gedeeld: https://www.autoriteitpersoonsgegevens.nl/themas/basis-avg/privacyrechten-avg/recht-op-inzage. Ik zie ook heel veel emotie, en de vraag is of dat terecht is voor het onderdeel "kredietwaardigheid": een bedrijf mag onderzoeken of een nieuwe klant een wanbetaler is. Het staat ook zo beschreven in het privacy statement (zie bijdrage van Gisteren, 21:04 door Anoniem ). Wat nooit had mogen gebeuren is dat Experian dit soort informatie weer verkoopt, zonder KPN daarover te informeren. Ik lees dat KPN gelijk actie heeft ondernomen en dat dat nu niet meer gebeurd. Dus ik denk dat het probleem meer bij Experian ligt dan bij KPN. Welke ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha