Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door Erik van Straten: Door Anoniem: Het is natuurlijk wel erg dom van het bedrijf om bij dit soort bedragen geen extra beveiliging er op los te laten, zoals meerdere opdrachten via verschillende kanalen of codewoorden af te spreken. M.b.t. verschillende kanalen: zie mijn vorige reactie. M.b.t. codewoorden: die zijn zinloos bij AitM (Attacker in the Middle) aanvallen. Je ontkomt denk ik niet aan digitale handtekeningen, maar dat vereist een complexe infrastructuur en perfect getrainde medewerkers (die zich niet laten foppen met social engineering). De grootste fout zou wel eens kunnen zijn te denken dat er simpele oplossingen bestaan die geavanceerde oplichting voorkómen. Automatisering was onder andere bedoeld om analoge fraude met de vervalste handtekening tegen te gaan. Handtekening + een digitale registratie, bijvoorbeeld een sofinummer was zogenaamd fraudebestendiger: Two factor authentification. Waar al die inspanningen toe hebben geleid.
Beschrijf je klacht (Optioneel):