Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Afgelopen maanden hebben we veel nieuwsberichten voorbij zien komen over phishing-aanvallen via Booking.com. Twee weken terug had ik een hotel geboekt en pas achteraf, in het hotel, betaald. Daar kreeg ik een factuur bij en daarop stond netjes mijn e-mailadres. Niet mijn privéadres, maar een automatisch gegenereerd e-mailalias bij Booking.com (bijv. mjacks.83733@guest.booking.com). Nieuwgierig als ik was stuurde ik een e-mail en verwachtte eigenlijk een e-mail van mezelf. Maar, ik kreeg de e-mail binnen op mijn privémail, alsof de afzender de accommodatie is. Inclusief de stijl en logo van Booking.com. Nergens was zichtbaar dat ie van een andere afzender dan van het hotel kwam. Het bericht was zelfs zichtbaar in het berichtensysteem op de website en via de app. Ook daar zag het eruit alsof de accommodatie was die de berichten verstuurde. Het blijkt dus dat het mailsysteem niet valideert of de afzender wel geautoriseerd is om namens de afzender een bericht te sturen naar de ontvanger. Dit lijkt mij een ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):