Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

19-02-2024, 16:28 door Anoniem

Door Anoniem: Air Canada stelde dat de chatbot een aparte juridische entiteit is, die voor zijn eigen acties verantwoordelijk is. Ehh, wat zegt U? een AI chatbot die voor zijn eigen acties verantwoordelijk is? Dat zou wel de meest ideale manier zijn van verantwoordelijkheid afschuiven: "ik heb het niet gezegd, geen van mijn medewerkers heeft het gezegd, maar een aparte juridische entiteit waar ik geen verantwoordelijkheid voor heb..." Als het een medewerker was, in dienst van Air Canada, dan zou Air Canada toch ook nog steeds verantwoordelijk zijn voor de uitspraken van die medewerker? Nee, want die zullen ze ook wel in een apart juridische entiteit gezet hebben. 100 medewerkers, 100 entiteiten. Maakt een medewerker een fout, is hij/zij aanspprakelijk. Niet Air Canada. En zo kennen we er nog wel een paar. Gladjanussen. En enige menselijkheid kennen ze bij dat bedrijf ook al niet. Ik zou die man rechtreeks uit de bonussen van de directie betalen.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha