Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

22-02-2024, 14:28 door Erik van Straten

Kifid en ING willen niet begrijpen dat slachtoffers van oplichting volledig in de greep van oplichters kunnen zijn en daarom tegen zichzelf moeten worden beschermd. Indien je via de telefoon verschillende mensen tegenstrijdige dingen hoort zeggen, wie spreekt er dan de waarheid? Natuurlijk, als je emotieloos logisch nadenkt, vertrouw je degene naar wie jijzelf hebt gebeld. Maar als je in paniek bent en daardoor niet helder meer denkt, en de oplichters een betrouwbaarder klinkend verhaal hebben dan de échte bankmedewerker, wie vertrouw je dan? Daarbij, hoe méér oplichters al contact met jou hebben opgenomen, hoe verwarrender de situatie kan zijn - hoe weet je dat elk van hen een oplichter is? (Nogmaals, je bent in paniek en denkt niet helder meer na). Zijn alle ING-medewerkers (die telefonische ondersteuning leveren) voldoende opgeleid om in dit soort situaties de juiste dingen te zeggen? Heeft ING een protocol om klanten, die zich mogelijk in een wurggreep van uitgekookte oplichters bevinden, door te ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha