Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door Briolet: Het is een probleem dat niet simpel op te lossen is. Je kunt natuurlijk veel meer beveiligingen inbouwen. Maar zodra een bank dat doet, gaat juist die groep waar het voor bedoeld is, overstappen naar een andere bank waar het internetbankieren niet zo complex gaat door de beveiligingen. Ik heb het al vaker geschreven: als dát het (enige en/of belangrijkste) probleem is, dan is dat wél simpel (voor iedereen begrijpelijk) op te lossen. Namelijk, maak de default streng, zodat minder vaardige mensen beschermd zijn. Als iemand dat irritant vindt: ga met een geldig legitimatiebewijs naar een filiaal van jouw bank en laat alle (of evt. een deel van de) beperkingen opheffen. Waarbij je waarschijnlijk een formulier zult moeten ondertekenen waarin staat wat de risico's voor jou kunnen zijn (*), en dat je daarmee akkoord gaat. (*) Zoals dat, in korte tijd, jouw kleinzoon jouw bankrekening plundert voor een half miljoen Euro (zie https://nos.nl/artikel/2512040). Banken zonder filialen of die dit niet ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):