Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Demissionair staatssecretaris Van Rij van Financiën kan echter niet met zekerheid zeggen voor welke doeleinden het systeem is ontwikkeld, welke gegevens er naast ip-adressen nog meer in stonden en welke onderdelen binnen de Belastingdienst er allemaal gebruik van maakten. Ik neem aan dat er in de archieven een projectvoorstel, plan, ontwerp, functionele en technische specs opgeslagen liggen. Dat alle wijzigingen sindsdien ook gedocumenteerd zijn. Dat aanvragen voor toegang netjes gedocumenteerd werden. En dat bij beeindiging van Heidi 1 al deze "documentatie" netjes gearchiveerd werd (als dat nog niet gebeurd was). Idem voor Heidi 2, en andere systemen bij de belastingdienst. Hoe kunnen ze anders onderhoud, doorontwikkeling en gebruikersbeheer uitvoeren? Kan er een archivaris of ICTer van de belastingdienst eens op zoek gaan naar de informatie waarvan de minister nu roept dat ze er niet is. Waarschijnlijk kijkt hij of zijn topambetnaar op de verkeerde plek. (reaguurder denkt ondetussen aan het ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):