Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

13-04-2024, 17:59 door Erik van Straten

De tips uit https://digithrills.com/guarding-against-phishing-attacks-a-comprehensive-guide/ suggereren dat je nep van echt kunt onderscheiden door op specifieke zaken te letten, maar dat werkt in de praktijk vaak niet om twee redenen: 1) Mede door AI lukt het (cyber)criminelen steeds beter om zich foutloos voor te doen als echte bankmedewerkers; 2) Belangrijker, veel te veel zaken die op "nep" zouden wijzen zijn gebruikelijk bij legitieme communicatie (op afstand) met echte banken, bedrijven en andere organisaties. Laat ik de tips in genoemde website, onder "Recognizing Phishing Attempts", puntsgewijs becommentariëren. (A) Aanhef • Generic Greetings: Phishing emails often start with generic salutations like “Dear User” instead of addressing you by name. Dit is simpelweg onbetrouwbaar. Uit https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5444673/het-concrete-gevaar-van-een-datalek-ik-mis-8000-euro: Van iedere Nederlander zouden wel privégegevens in verkeerde handen zijn gekomen, zegt de ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha