Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
quote]"Ik onderschrijf dat een aanvraagprocedure toegankelijk moet zijn, zeker voor mensen die digitaal minder vaardig zijn of in een financieel kwetsbare positie zitten", reageert Schouten (pdf). Ze voegt toe dat voor de nu gebruikte aanvraagprocedure met diverse partijen is samengewerkt en vooraf is nagedacht over hoe de minder digitaal vaardige huishoudens geholpen konden worden. "Personen zonder DigiD werden in het stappenplan geadviseerd contact op te nemen met het Noodfonds, waarbij het streven gold dat de betreffende persoon alsnog een DigiD aanvroeg om daarna het reguliere proces te doorlopen", voegt de bewindsvrouw toe. "Ook stond er informatie over DigiD in de app van het Noodfonds en is er communicatie opgenomen onder de ‘veel gestelde vragen’ op de website van het Noodfonds." Wel stelt ze dat er veel hulp is opgezet voor mensen die zelf, vanwege diverse redenen, geen aanvraag konden doen. "Een handmatig proces zou tot veel hogere uitvoeringskosten hebben geleid, waardoor zij veel minder ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):