Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Typisch een vraag voor de rechtsbijstand, pro-actief of reactief. Met de (niet juridisch geschoolde) natte vinger : als het zich voordoet en je krijgt een boete zal die vermoedelijk kwijtgescholden/teruggestort worden als je de zaak bij de klantenservice aanbrengt , aangezien je, naar ik aanneem, wel kunt bewijzen dat je het geldige vervoersbewijs bezat. De discussie met de controleur ter plaatse zal een gevalletje coulance/geloofwaardigheid zijn. Waar je keihard afdwingbaar _recht_ op hebt durf ik niet te zeggen. Dat hangt af van alle voorwaarden en jurisprudentie. Over het algemeen zijn die zodanig gesteld dat het _jouw_ probleem is om te zorgen dat je bij instappen een geschikt *vervoer*bewijs kunt tonen (de term 'plaatsbewijs' is al lang afgeschaft, juist vanwege de scherpslijpers die vonden dat ze staand konden zwartrijden) . Organisaties willen hun werkvloer personeel niet opzadelen met onmogelijk te controleren uitzonderingen waar iedereen 'recht' op heeft. Dus de formele regels voor in de trein ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):