Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Onaanspreekbaarheid: de onmogelijkheid om een simpel treinkaartje te kopen - een ticket van A naar B * Enkele details van het onderstaande verhaal zijn licht gewijzigd of vereenvoudigd. Onlangs weer een "mooi" voorbeeldje van onaanspreekbaarheid meegemaakt die samenhangt met privatisering, bureaucratisering, digitalisering en surveillance - kortom, één van de "resultaten" die wij danken aan het neoliberalisme en het daardoor gebaarde monster van de technocratie. Met het oog op een familievakantie wilde ik ruim een maand van te voren een treinkaartje kopen voor een enkele reis voor mij en een kind, tussen twee gerenommeerde hoofdsteden van twee welvarende Europese landen, beide lid van de EU. Laten we deze steden A en B noemen. Voorheen was het tientallen jaren lang mogelijk dergelijke simpele treinkaartjes in Nederland aan te schaffen aan de balies van een flink aantal NS-stations. Maar doordat de steeds nauwere banden tussen EU-lidstaten en de "stroomlijning" van allerlei processen gek genoeg gepaard ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):