Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

08-05-2024, 08:04 door Anoniem

Door Anoniem: Verificatie dient te gebeuren met een omgekeerde 2FA. De bank is de niet vetrouwde partij hier nu. De bank moet de 2FA code mededelen aan de klant, en de deze laatste moet bevestigen via een 2FA app dat dit klopt. Wat in het beschreven scenario nogsteeds niet zou werken, want de de 2 oplichters praten nogsteeds met elkaar, dus waar de ene de MFA van de bank ontvangt, geeft de ander die door aan het slachtoffer. Typisch gevalletje van een analoge man-in-the-middle attack. Door Anoniem: De bank belt een klant uitsluitend met het verzoek op te hangen en terug te bellen. En dit is vanuit klant perspectief zo klant zo ontzettend onvriendelijk... "de bank belt me op een moment dat het me niet uit komt, en dan word ik ook nog op kosten gejaagd omdat ik terug moet bellen!" (...) Als iemand er in trapt, gebeurt het uiteindelijk toch wel, hoeveel speedbumps je ook probeert te introduceren. Net als dat er ondanks alle voorbeelden nog steeds bankpasjes met pincodes door bankmedewerkers aan huis worden ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha