Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

25-05-2024, 12:06 door Anoniem

Door Erik van Straten: 2) Bericht van uw bank Ook als u een bericht (e-mail, SMS of "appje") "van uw bank" ontvangt waarin staat dat u iets moet doen (op een link klikken, een telefoonnummer bellen of het bericht beantwoorden) kan het erg moeilijk of onmogelijk zijn om vast te stellen of de afzender echt namens uw bank dat bericht stuurde, óf dat het om een cybercrimineel gaat:     Doe niets met het bericht en     neem zelf contact op met uw bank. Zie punt 1 hierboven voor hoe u dat het beste kunt doen. Bewaar dat soort berichten of maak er een schermafdruk van (mocht u later twijfelen, dan is het onhandig als u alles heeft weggegooid). Omdat de kans niet uitgesloten is dat u een beeicht A heeft ontvangen terwijl de bank zojuist een bericht B naar (sommige) klanten heeft gestuurd, dubbel-chek dat jullie het over hetzelfde bericht hebben. Ik zou mijn ouders niet het advies geven om phishingberichten te bewaren en zelf zou ik dat ook niet doen. Ik geef nu mijn ouders het advies om verdachte ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha