Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Burger de dupe van kwetsbare digitale overheid Voor burger@overheid bewijst de actie hoe kwetsbaar de digitale overheid en hoe slecht Nederland is voorbereid op dergelijke acties. Dat vooral de burger hiervan de dupe is, wordt alleen al door de vele reacties op internet onderschreven. De overheid is verantwoordelijk voor het toegankelijk maken – en houden – van alle relevante overheidsinformatie. Er moeten maximale inspanningen worden getroost om de toegankelijkheid en continuïteit te garanderen. Daarvoor moet duidelijk zijn wie aan zet is wanneer dergelijke aanvallen op overheidssites plaatsvinden. Doel is het zo snel mogelijk weer op orde hebben van digitale informatiebronnen. Tegelijk vindt burger@overheid het noodzakelijk dat informatie ook langs andere kanalen beschikbaar is. Bij het onderhouden van contacten tussen burgers en overheden moet het één van de normen zijn dat de burger zelf kan kiezen op welke manier hij met de overheid communiceert: via internet of e-mail, ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):