Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Het blijft opvallend dat als grote banken het hebben over 'veiligheid', dat het dan primair gaat over hun eigen systemen en hun eigen handelen. Er wordt maar weinig gekeken naar 'veiligheid' vanuit het klant perspectief. Individuele fouten worden altijd hard afgestraft. Dit ondanks dat we al decennia weten dat mensen fouten kunnen maken. Het zou beter zijn als de banken onderzoek doen naar hun eigen rol in het opzetten van een veilig systeem waarin individuele menselijke fouten niet catastrofaal zijn. Dat begint in de eerste plaats met het erkennen van het feit dat mensen fouten maken, in plaats van dit altijd zien als 'grof nalatig'. Daarna komt de stap om hele systeem te analyseren en nagaan hoe die menselijke fouten beter opgevangen hadden kunnen worden (een werkend SOS nummer, etc.) Tenslotte komt de stap waarbij het systeem 'safe-by-design' gemaakt wordt en dit soort phishing en social engineering aanvallen helemaal niet meer mogelijk zijn. Hopelijk ziet Bunq in dat ze nog drie grote stappen te maken ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):