Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

27-05-2024, 20:31 door Anoniem

Mijn advies is om vooral niet via een smartphone te bankieren. Daar heb je als gewone gebruiker te weinig zicht op wat er werkelijk gebeurt. Bij Bunq is een smartphone verplicht. Ik zweer voorlopig bij de (rabo) scanner. Er zijn phishing scenario's te bedenken waarmee ook hiermee kan worden ingelogd door een fraudeur als de nep site na uitvraag van de pasgegevens een via de echte bank site verkregen legitieme kleurcode kan presenteren, maar voor een overboeking daarna vraagt de scanner expliciet en dwingend of het bedrag en ontvanger klopt. Per ongeluk een transactie accorderen is daarmee veel onwaarschijnlijker en het bedrag is gelimiteerd. Een betere, bestaande, oplossing is niet klikken op links in emails of social media berichten zogenaamd afkomstig van banken. Als je wil inloggen gebruik je je eigen bekende en vertrouwde url naar de bank. Bijvoorbeeld: je typt het zelf "https://ing.nl" in de adresbalk op een veilige computer Het advies om niet op een link te klikken is waar maar dat wordt wel ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha