Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Kifid: Een afspraak (overeenkomst) komt tot stand door aanbod en aanvaarding. De e-mail van de consument van 4 februari 2021 kan gezien worden als een aanbod. Maar kan de e-mail van de bank van 5 februari 2021 gezien worden als een aanvaarding? De bank had niet de wil om met de e-mail van 5 februari 2021 dit aanbod te aanvaarden en daarmee een juridische verplichting op zich te nemen. Een aanvaarding – zo volgt uit artikel 3:33 Burgerlijk Wetboek (BW) – vereist een op het rechtsgevolg (de bindende overeenkomst) gerichte wil. En aangezien die wil bij de bank ontbrak, is er op grond van artikel 3:33 BW geen aanvaarding en dus ook geen bindende afspraak tot stand gekomen. 3.3 Ook mocht de consument er in de gegeven omstandigheden niet op vertrouwen (in de zin van artikel 3:35 BW) dat de bank met haar e-mail van 5 februari 2021 een juridische verplichting op zich wilde nemen. De bank heeft de tekst dat zij de uitdaging aanging voorzien van een knipogende smiley. Dat had voor de consument een indicatie kunnen ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):