Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

28-05-2024, 17:03 door Anoniem

Door Anoniem: Door Anoniem: De eerste stap wordt toch gezet door de klant die op een link klinkt, of zich anderszins laat verleiden te reageren op een fauduleus bericht. Door Anoniem: Bunq lijkt gelijk te hebben. Klant maakt er een potje van. Bank mag bloeden. De onredelijkheid gaat steeds verder. Mensen zijn feilbaar, en dat los je in de verste verte niet volledig op door mensen te vertellen dat ze beter op moeten letten. In centrale computersystemen kunnen voorzieningen worden geïmplementeerd die in een klap al die feilbare klanten een hoop extra bescherming geven. Dat doen veel banken ook met lage daglimieten en een vertraging van 4 uur op het verhogen ervan. Dat zijn achteraf-bedachte beschermingen tegen scenario's waar al misbruik van gemaakt is. Op een gegeven moment vinden de criminelen een andere methode en dan moet je DAAR weer wat op verzinnen. Bovendien is er altijd weer de afweging tussen "klant moet gemakkelijk en zonder gezeur zijn overschrijvingen kunnen doen" en "klant moet beschermd ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha