Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

31-05-2024, 10:58 door Erik van Straten

Door Anoniem: Wat ging KPN hier aan doen? Dat heb ik niet gevraagd, want dat zou zonde zijn van mijn tijd. KPN gaat hier niets aan doen want het is een generiek probleem: veel mails landen met, toegevoegd door KPN, "[DKIM] " aan het begin van de "Subject" regel. Door Anoniem: Die mailing list is stuk. Nee, die mailing list werkt net zoals jaren geleden. Steeds meer legitieme mails belanden in mijn spambox terwijl spam en phishing mails in mijn inbox worden afgeleverd. Zie ook wat ik over DMARC e.d. schreef in https://security.nl/posting/842870. Al die lapmiddelen hebben e-mail qua inhoud niet betrouwbaarder gemaakt terwijl de zekerheid dat e-mails überhaupt worden afgeleverd steeds verder afneemt - vooral als de afzender niet bij "big tech zit". Microsoft had een tijd een "handig" systeem: als je een afzender als "safe sender" aanmerkte, kwamen mails met het "gewitlijstte" SMTP-afzenderadres gewoon in jouw inbox - ook als DMARC faalde (https://security.nl/posting/767981). Dat was omdat klanten klaagden ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha