Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door Erik van Straten: Door Anoniem: Wat ging KPN hier aan doen? Dat heb ik niet gevraagd, want dat zou zonde zijn van mijn tijd. KPN gaat hier niets aan doen want het is een generiek probleem: veel mails landen met, toegevoegd door KPN, "[DKIM] " aan het begin van de "Subject" regel. Als de mailserver van KPN rechtstreeks mail weigert van een mailing list tijdens de SMTP sessie, is de kans groot dat zij dit kunnen verhelpen. Bij mij (andere provider) komen die mailings wel gewoon aan, de kans is groot dat KPN een specifieke filter gebruikt die dit probleem veroorzaakt. Omdat het kennelijk wel de administratieve mails bezorgd, is de kans aanwezig dat dat een foute contentfilter is en niet bijvoorbeeld een DNS blocklist. Vaak worden alleen DNS blocklists gebruikt voor weigeren tijdens de SMTP sessie, maar dat lijkt hier niet aan de orde tenzij er verschil is in afzender IP tussen de mailing list en administratieve berichten van die mailing list. Een DKIM faal is iets anders, dat komt waarschijnlijk omdat de ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):