Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

17-06-2024, 16:23 door Anoniem

Door vdenboer: Banken nemen doelbewust risico's bij online banking, Ze moeten voortdurend een afweging maken tussen veiligheid en gemak. Ik ken buitenlandse banken waar je, als je een betaling wilt doen op een rekening waar je nog nooit een betaling aan hebt gedaan, eerst die rekening moet autoriseren met behulp van een random reader. Dat is een stuk veiliger maar ook minder gebruikersvriendelijk. Ook is het voor de bank een duurdere oplossing dan een oplossing waarbij dat niet nodig is. Banken kiezen vaak voor een goedkopere oplossing. Maar daar staat bij de meeste banken tegenover dat ze dan een coulanceregeling hebben voor het geval het toch mis gaat. Ik kan me herinneren dat dat bij SNS ook het geval was. Maakte je naar een voor jou onbekend rekeningnummer geld over, dan had je je reader nodig. Nu is dat volgens mij niet meer actief. Ik heb zelf nog wel een daglimiet van 100 euro voor overboekingen via de app. Alles daarboven vereist de reader. Ook de daglimiet staat "slechts" op 5000 euro. Voor veel ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha