Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

20-06-2024, 17:42 door Anoniem

Door Anoniem: Door Anoniem: een firewall doet niets automagisch blokkeren, behalve misschien een juniper srx of ssg die SIP ALG aan heeft staan en je niet een rfc voip gebruikt... user error, replace user... Dan heb jij nog nooit een problematische IPS signature op je firewall binnengekregen. Dat is inderdaad een mogelijke oorzaak. Andere theorie voor 'het stopte opeens met werken' zou een failover naar een standby firewall kunnen zijn waarvan de rulebase niet in sync was. Nog een mogelijke theorie zou een failover (of wijziging) kunnen zijn van de sources die door de firewall moeten - maar waarvan het nieuwe (cq - standby ) netwerk adres niet in de rulebase zit . Zeker als de failover helemaal automatisch gemaakt is - normaal kijkt men bij iedere storing "wat is er gewijzigd op het moment dat de storing begon" , en dan was er niemand die iets aan de firewalls deed, en ook niemand die iets op het netwerk of aan de call servers deed. Behalve een storing ergens die leidde tot een failover - en mogelijk ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha