Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

17-07-2024, 09:46 door Anoniem

Door waterlelie: Bij dit soort gevallen, zal de bank zich afvragen, of het slachtoffer niet ook de dief is.. Dat begrijp ik ook wel, ook n.a.v. dit stukje: "De klant betwist echter niet dat er is gebeld vanaf een telefoonnummer dat aan hem toebehoort en heeft ook niet betwist dat hij is te horen op de geluidsopname" Spoofing van een telefoonnummer is redelijk eenvoudig te doen. Toch zou een provider (KPN, Vodafone, etc.) moeten kunnen achterhalen of het gesprek is gestart vanaf de simkaart van de klant of niet. Daarnaast vind ik zelf dit ook bijzonder: "Vervolgens werd de klant verteld dat hij elke ongebruikelijke transactie kon stopzetten door in te loggen via internetbankieren en elke transactie via de mobiele telefoon te bevestigen" Ik heb geen idee hoe het zit bij ING, maar bij mijn bank zie ik duidelijk waarvoor ik een opdracht goedkeur. Als er staat dat er een opdracht goed gegekeurd gaat worden om geld over te boeken, zou dit alarmbellen moeten doen rinkelen. Ongeacht wie je denkt aan de telefoon ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha