Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

Gisteren, 11:43 door Anoniem

Door Anoniem: Was de update wel getest door de klanten voordat hij in productie uitgerold werd? Een bootloop is toch wel snel te herkennen op een testmachine lijkt me. 0:-) En nu? Een rollback doen naar een save point. Of de backup terug zetten. Hoe groot is de puinzooi bij deze organisaties nu? Het schijnt dat Crowdstrike (what's in a name?) al een workaround heeft bedacht, nl. één bestand verwijderen. Maar simpel 'een back-up' terugzetten is echt niet zo makkelijk. Zeker niet in complexe systemen als op luchthavens en bijv. ziekenhuizen. Dat er door de leverancier slecht getest is moge duidelijk zijn. Kan ook zomaar zijn dat de verantwoordelijken net met vakantie zijn.... Ja, dat heb ik zelf een paar keer meegemaakt in de eigen organisatie. Op vrijdagmiddag een aanpassing uitrollen, op maandag het bedrijf plat... Het blijven mensen hè!

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha