Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
De minister voegt toe dat door de verwevenheid van processen in het digitale ecosysteem iedereen gevolgen kan ervaren van een cyberincident. Iets wat het incident met CrowdStrike goed laat zien Wat het incident met CrowdStrike vooral goed laat zien is dat het niet handig is om "grote spelers" te hebben zoals Microsoft, Citrix, CrowdStrike etc die stuk voor stuk een grote invloed hebben op het functioneren van je infrastructuur. Wat je vaak ziet bij "de moderne ICT" is dat de managers denken dat ze het risico verminderd hebben door de IT die vroeger vaak in-house was en als een critical point of failure gezien werd te distribueren over allerlei cloud bedrijven en serviceverleners ("ontzorgen"), terwijl de harde werkelijkheid is dat het risico juist groter geworden is omdat er steeds meer bedrijven en services een kritieke spil zijn in het functioneren van je hele organisatie. Je hebt ook niet meer in de hand wat de procdures zijn voor wijzigingen en updates, want dat bepalen al die externe bedrijven lekker ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):