Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

20-07-2024, 18:24 door Anoniem

Door Anoniem: Dit had vookomen kunnen worden, door te testen. Zowel bij de leverancier als bij de klanten. Er zijn teveel machines "gelijktijdig" gecrasht, dat de fout niet op bestaande testomgevingen reproduceerbaar zou zijn. Ook vooraf. Het probleem zat kennelijk in een configuratiebestand (ondanks de extensie .sys) van een groep "channel files" waar meerdere keren per dag updates in worden aangebracht om direct op nieuwe dreigingen te kunnen reageren. Dan is er weinig tijd om bij klanten te testen. Ze zijn tot nu toe niet duidelijk in hoe het nou precies is misgegaan, dat onderzoeken ze nog, maar dan hoort ook tot de mogelijkheden dat er wel degelijk getest is maar dat het bestand is beschadigd tussen testen en publiceren. Als dat het is dan wordt kennelijk geen digitaal ondertekende checksum van de daadwerkelijk geteste versie van het bestand gebruikt om te controleren of wat uiteindelijk de deur uitgaat nog hetzelfde is, en is dat een punt waarop ze hun proces moeten verbeteren. Ik weet niet of dit ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha