Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

24-07-2024, 16:08 door Anoniem

Door Anoniem: Wat het natuurlijk extra complex maakt is dat Office365 al voorziet in allerlei "disaster recovery" backups, dwz je hoeft geen rekening te houden met de bekende on-premise risico's zoals brand, disks gecrashed (was wel RAID maar er lette nooit iemand op ofdat er al disks gefaald hadden), dommigheid van de gebruiker (hele map leeg gegooid en dat later op de dag ontdekt) enz enz. Daar is allemaal al in voorzien. Waarom zou je dan nog backuppen? Eigenlijk alleen voor: - rampen bij Microsoft. als er daar wat fout gaat ("een logische fout" zou CrowdStrike zeggen) kan het zijn dat alles weg is. - terug halen van data die al maanden weg was (bijv een medewerker is vertrokken, account is verwijderd, en pas bij de jaarafsluiting komt iemand er achter dat er toch nog belangrijke files of mails in dat account stonden) - evt om nog heel oude versies te hebben in geval van juridische conflicten e.d. Ik kan me voorstellen dat sommige klanten geen geld over hebben voor backups. En dat ze zelfs klanten ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha