Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

29-07-2024, 10:22 door Anoniem

Op het moment dat je een dienst levert, hoor je dat te doen. Als er vervolgens bij jou intern dingen misgaan waardoor je niet levert, is het fijn als je backups hebt om je eigen fout te herstellen. Vraag twee, een hele andere, is of je die backup aan je klant geeft als die klant zélf z'n gegevens verliest. Als je een klant vertelt dat je al hun data kwijt bent door een fout aan jouw kant, dan is het niet vreemd als de klant over backups begint. Jij had moeten zorgen voor een betrouwbare dienstverlening en jouw backups van jouw systemen helpen die dienst overeind houden. Als een klant bij je aanklopt voor hun backup van vorige week, terwijl jouw dienst gewoon draait, dan hoef je die klant niks te kunnen leveren. Je hebt niks afgesproken met die klant over het bewaren en leveren van hun oude data. Het dubbel opslaan van klantgegevens (RAID1, replicatie, snapshots, whatever) dient een gerechtvaardigd belang, nl. jouw noodzaak als leverancier om de risico's van kapotte disken of foutjes in code op te ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha