Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

29-07-2024, 19:35 door PJW9779

HIer worden 2 zaken door elkaar gehaald : de 'noodzakelijkheid/wenselijkheid van een backup' en de 'dienstverleningsovereenkomst' (incl. SLA). Over de 'noodzakelijkheid/wenselijkheid van een backup' zou al decennia geen discussie moeten zijn. ASL, BiSL en ITIL regelen het. Feit blijft dat veel 'managers' dat nog steeds een overbodige, en dus dure, luxe vinden. Net zoals beveiliging en continuiteit in zijn algemeenheid. En dan hebben we het dus over 'managers' op het niveau directie, gemeenlelijke en provinciale colleges en raden. Deze 'managers' zijn accountable en responsible, onder meer op grond van wet- en regelgeving. De responsibility is doorgaans onder budgetbeperkingen gesubdelegeerd aan een middenmanager. De accountability wordt zelden opgelegd. Dan de vraag of een dienstverlener op eigen houtje, dwz. zonder expiiciete toestemming van de klant, backups kan maken van data van een klant. Het simpele antwoord is : nee. Zorgplicht strekt niet zover, ook niet via de 'kleine lettetjes', en wet- en ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha