Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

Gisteren, 11:49 door Erik van Straten

Uit https://nos.nl/artikel/2532490-opgelicht-met-telefoonnummer-van-de-bank-leek-alsof-ik-gehypnotiseerd-werd: Omdat oplichters alleen maar slimmer worden, lanceerde ING onlangs "Check het Gesprek". Klanten kunnen in de ING-app hun telefoonnummer invoeren en controleren of zij echt gebeld worden door iemand van de bank. Sinds de introductie zegt ING de helft minder slachtoffers te hebben. Die "Check het Gesprek" - "oplossing" werkt hooguit tijdelijk (als ING niet liegt, en/of doordat oplichters vanwege die maatragel tijdelijk uitwijken naar andere banken. Totdat ook die dergelijke fratsen invoeren). Het kan even duren, maar criminelen passen zich altijd aan bij maatregelen die omzeild kunnen worden. De oplichters zeggen voortaan gewoon dat zij politieagent of van de FIOD zijn. Of namens een andere bank bellen en zien dat veel geld vanaf de rekening van het slachtoffer naar de rekening van één van hun klanten (die zij al langer in het vizier hebben) wordt overgemaakt. Bovendien, als mensen bewust niet ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha