Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

09-08-2024, 15:32 door Anoniem

Twee basis regels mensen en het is praktisch onmogelijk om er in te tuinen. Vraag de beller zijn, haar naam en hang op. Wacht tien minuten, doe iets voor jezelf kom tot rust. Denk vervolgens na wat er van je is gevraagd en bel zelf terug als je het belangrijk genoeg acht. Dat doe je door zelf het nummer in te toetsen of uit je adres boek aan te klikken. Nooit via opgenomen of gemiste gesprekken. Dat is alles. Wil enig iemand dat je software installeert en je hebt zelf niet om hulp gevraagd bij enige partij hang op. Gebeurt het in een bedrijf situatie breng IT op de hoogte dat er een social engineering-aanval gaande is. Het maakt niet uit wie wat het is, je volgt deze instructies op en 99% van alle telefonische oplichting is daar mee verholpen. Je hoeft geen enkele technische kennis hier voor te hebben, geen apps, geen enige Sherlock Holmesachtige onzin, gewoon moment rust en gezond verstand. Gebeurt het in een bedrijf ga dan zelf niet detective spelen ga ze ook niet aan lijntje houden ligt IT in als het ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha