Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

Gisteren, 17:23 door Anoniem

Door Anoniem: Waarom is er een wet nodig om spoofing aan te pakken. Telecom providers kunnen toch gewoon via eigen regels (of code of conduct )dit afdwingen. Waarschijnlijk willen ze alleen wat doen als ze daar toe gedwongen. Nee het probleem is dit: Stel je bent KPN en je ziet een gesprek binnen komen van een "concurrent" provider met de claim dat dit "het nummer van ABN is". Maar nou is die concurrent provider "India VoIP discount" terwijl je weet dat ABN een klant van jezelf of van je collega Vodafone is. Mag je als KPN dit gesprek nu blokkeren? Nee. De telecomwet verbiedt je dat. Die is opgesteld door naievelingen die maar aan 1 ding dachten: kwaadwillende incumbent providers die met sneaky truukjes de concurrent een hak zouden gaan zetten. In dit geval dus KPN die gesprekken van Vodafone zou blokkeren zodat ABN uiteindelijk met hangende pootjes bij KPN zou komen. Maar het scenario "door wildgroei van allerlei providers is het totaal onduidelijk wat er nou wel en niet te vertrouwen is" daar hebben ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha