Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

15-08-2024, 16:57 door Erik van Straten

Door Anoniem: > klant krijgt sms > klant trapt in phishing truc > klant eist vergoeding van bank Hoezo zou de bank hiervoor moeten betalen? Omdat banken, waaronder zeker bunq, ook SMS berichten sturen (mochten ze dat niet meer doen, ze hebben dat wel gedaan) met informatie waar je als klant iets mee moet doen. Het hele probleem is dat bankklanten nep niet van echt kunnen onderscheiden doordat de middelen daarvoor ontbreken (een deel van die middelen is overigens ontoegankelijk gemaakt door big tech). Banken hebben ervoor gekozen om van onbetrouwbare systemen (SMS, telefonie, internet, potentieel kwetsbare apparatuur van kanten) gebruik te maken zodat zij veel filialen konden sluiten (of zoals bij bunq, nooit hebben gehad).Omdat zij daarmee bakken geld besparen. En die winst niet aan klanten geven, maar aan aandeelhouders en hoger personeel. Hoezo zouden individuele klanten voor de hierdoor gecreëerde extra risico's moeten opdraaien? Als maatschappij hebben we enorm prijzige (en steeds prijziger ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha