Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

31-08-2024, 21:42 door Erik van Straten

Door Anoniem: Als je een mens vervangt voor een machine die 10x zo weinig fouten maakt, zijn de fouten die nog wel voorkomen ineens minder acceptabel geworden. Ik ben het in grote lijnen eens met M.J., maar ik mis een belangrijk punt: als het foutgaat, wie is er dan verantwoordelijk? We leven in een steeds grotere afschuifcultuur (van verantwoordelijkheden). Als bedrijf Y (*) een bedrijf Z inhuurt voor bepaalde taken, en Z wordt gehacked, roept Y om het hardst dat zij daar "natuurlijk" niets aan kunnen doen. BS: Y heeft Z als leverancier gekozen. Als ik mij niet vergis is Y dan primair verantwoordelijk. Vergelijkbaar met dat als je een in een fabriek gemaakt product in een winkel koopt, de winkelier de garantie moet afhandelen; je bent immers een koopovereenkomst met de winkelier aangegaan. (*) Absurd dat een malloot de letter 'X' kan confisceren. Is de "eigenaar" van een autonoom apparaat verantwoordelijk als jouw nieuwe paspoort uit die kast gestolen wordt? Wat als dat apparaat gehuurd/geleased wordt? ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha