Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

06-09-2024, 07:00 door Anoniem

Door Anoniem: Wat is dat toch voor een ziekmakende mentaliteit die sommige multinationale ondernemingen aan de dag leggen om het vel van de rug van hun klanten te schrapen om winst te maken ten koste van alle redelijk fatsoen dat aan de kant wordt geschoven als vuil, als bagger als rivierslib? In 1970 heeft de Amerikaanse econoom Milton Friedman een essay geschreven met de titel "The Social Responsibility of Business is to Increase its Profits"¹. Dat heeft een stevige invloed gehad en staat nu bekend als de Friedman doctrine². Kort samengevat komt het erop neer dat de leiding van een bedrijf in dienst is bij de aandeelhouders en dus voor de aandeelhouders werkt, en dat iedereen dingen als sociale en maatschappelijke betrokkenheid maar in zijn eigen tijd en van zijn eigen geld moet doen. Wat opmerkelijk is aan die visie van Friedman is dat een bedrijf daarin zelfs niet voor zijn klanten werkt. Het belang van klanten en werknemers gaat in zijn essay niet verder dan dat kosten die voortkomen uit ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha