Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Al in de klas kan de docent kiezen voor zinnig gebruik van AI omdat gebruik van AI de actualiteit betreft, de wereld waarin deze kinderen groot worden. AI kan een tool zijn om ingewikkelde teksten te hertalen naar taalniveau van kinderen, bijvoorbeeld over AI zelf. Ooit heb in 'nieuws in de klas' gezien, een instituut dat actualiteiten hertaalde naar leesniveau van kinderen, maar daar waren anti-vacsers en voedingsadvieszeloten niet altijd op gesteld. Voor hersenen geldt ook: je wordt wat je consumeert. Een docent die beweert dat die direct ziet of een student AI heeft gebruikt of het zelf heeft geschreven, overschat zichzelf. Vroeger was het makkelijk, je zag meteen als een leerling niet verder kwam dan Wikipedia overschrijven, en geen enkele andere bron gebruikt had. Wikipedia kende ook een AI modus, dat was altijd even schrikken voor docenten, als zo'n thuisgemaakt werkstuk ingeleverd werd. Kinderen veel schrijfopdrachten laten doen, in plaats van het kringgesprek. Mensen zijn niet sociaal, en ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):