Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Dus whois werkte naar behoren via de command-line en via RDAP, en ook via de oude webservers, maar het ging mis via de nieuwe webservers. Dan zat de fout niet in de onderliggende database, want als dat zo was waren alle vormen van toegang fout gegaan. De fout zat dus in de nieuwe webservers, met neem ik aan een nieuwe webapplicatie om whois uit te vragen (want als er niets verandert hoef je niets te veranderen). Mensen (bij SIDN), dan heb je toch voordat je live gaat een goed doordachte verzameling tests op de nieuwe webapplicatie losgelaten om te zien of alles naar behoren functioneert? Dit komt over alsof jullie een grote wijziging ongetest of zwaar onvoldoende getest in productie hebben genomen. Hoe kon dit gebeuren? Is misschien niet alleen het ontwikkelen maar ook het testen uitbesteed aan een externe partij? Als dat zo is: fout! Je moet zelf nagaan of het doet wat je zelf vindt dat het moet doen. Er zitten grenzen aan wat je over de muur kan gooien.
Beschrijf je klacht (Optioneel):