Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

13-09-2024, 09:54 door Anoniem

Ik denk dat voor de gemiddelde klant van een bank het risico dat iemand anders zich ten onrechte als hemzelf weet te laten identificeren en dan vervolgens fraude gaat plegen veel groter is dan dat informatie die hij naar de bank stuurt door de bank gelekt wordt. M.a.w. wat men in feite vraagt en wat er nodig is dat is nog grondiger identificatie van klanten. Ik denk ook dat de wet zodanig moet worden aangepast dat een copie van een identiteitsbewijs geen bewijs van identiteit meer is, en het weten van persoonsgegevens (zoals een BSN) ook niet. Je mag als bedrijf best "losjes" iemand proberen te identificeren op zo'n soort manier, maar mochten er problemen komen (blijkt toch niet juist geidentifceerd) dan heb je als bedrijf je zaak automatisch verloren zonder juridische procedure. Dan staat het ieder bedrijf (niet een bank natuurlijk) vrij om bijvoorbeeld een abonnement af te sluiten of een afbetalingscontract op te stellen, alleen als blijkt dat het niet klopte heeft het slachtoffer van de fraude daar ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha