Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

17-09-2024, 16:05 door Anoniem

Door Anoniem: Dat SNS dit wel heeft gedaan op basis van het coulancekader maakt dit volgens het klachteninstituut niet anders. Ach wat leuk! Twee interpretaties van coulance! Wat gaan we straks krijgen? Twee interpretaties van de wet? Hoezo 'twee interpretaties van coulance'? en 'twee interpretaties van de wet? (overigens: welke wet? er zijn er meervoudig honderden.) Je doet het voorkomen of er een wettelijk kader bestaat voor toepassing van een 'algemene coulanceregeling' waar de banken zich aan zouden moeten houden. Het is aan de bank, elk op individuele basis of zij coulant zal zijn of niet. Het KFID kijkt niet verder dan of de bank ja- of neen verantwoordelijk kan worden gehouden voor in dit geval een frauduleus handelen van een derde jegens een rekeninghouder en of zij (de bank) voldoende informatie verstrekt om frauduleus handelen te voorkomen of tegen te gaan. (twee verschillende dingen) Dus: of een bank coulant is? Dat is geen inhoudelijk criterium voor het KFID.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha